Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Τανκ σε… τιμη ευκαιριας!


Αρκετά είναι τα πράγματα που μπορεί να αγοράσει κανείς με 60.000 ευρώ στην τσέπη του. Τα συνηθισμένα είναι να αγοράσεις ίσως ένα πολυτελές αυτοκίνητο, ένα σκάφος αναψυχής ή ένα χωράφι. Πόσοι γνωρίζουν όμως πως μπορούν να αγοράσουν ένα… τανκ τύπου Μ74 recovery.
Όσον και αν ακούγεται κάτι τέτοιο παράξενο και ασυνήθιστο, μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Το μόνο που έχει να κάνει ο κάθε ενδιαφερόμενος είναι να επισκεφτεί το κατάστημα του κ. Αναστάσιου Χατζηκυριάκου.
Ο «ΤΘ» βρήκε το μοναδικό άνθρωπο δυτικά του νομού που πουλάει… τανκς καθώς και διάφορα άλλα στρατιωτικά συλλεκτικά οχήματα, όπως τα κλασικά αμερικάνικα στρατιωτικά τζιπάκια που υπηρετούσαν επάξια επί δεκαετίες τον Ελληνικό Στρατό. Τώρα κάθονται «αραγμένα» περιμένοντας οδηγό για να τα επαναφέρει στην ενεργό δράση. Ακόμα υπάρχουν και είδη, όπως παλαιοί ασύρματοι, αντιαεροπορικά, ερπιστριοφόρα μεταφοράς πυραύλων τόμαχοκ, ελικόπτερα, στρατιωτικά κράνη, καθώς και διάφορα άλλα αντικείμενα! Η αγάπη και το μεράκι του κ. Χατζηκυριάκου για τα συλλεκτικά στρατιωτικά οχήματα, τον προέτρεψαν όλα αυτά τα χρόνια να ασχοληθεί με την συλλογή και την ανακατασκευή τους. Ο ίδιος μιλώντας στον «ΤΘ» για το ιδιαίτερο επάγγελμα του, ανέφερε: «Ασχολούμαι με τα στρατιωτικά οχήματα εδώ και 40 χρόνια. Την επιχείρηση την πήρα από τον πατέρα μου. Όσον αφορά το αν υπάρχει ενδιαφέρον από τον κόσμο, πάντα υπάρχουν άτομα που ενδιαφέρονται και αγοράζουν, οι οποίοι είναι και συλλέκτες». Για το,ν αν το επάγγελμα είναι διαδεδομένο γενικά στη χώρα μας ο ίδιος απάντησε: «Δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο. Εξάλλου αυτό φαίνεται και από το ότι εμείς στηριζόμαστε κυρίως στις εξαγωγές , οι οποίες αγγίζουν το 95%». «Φταίει η κουλτούρα του Έλληνα αλλά και η μη επαρκής διαφήμιση», προσθέτει.
Να σημειωθεί πως στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν μόλις τρεις τέτοιες επιχειρήσεις, ενώ σε όλη την Ελλάδα συνολικά δεν ξεπερνούν τις 20.

Ιστορική αναδρομή της εταιρείας

Το 1947 ο Αθανάσιος Χατζηκυριάκος ανοίγει το πρώτο κατάστημα με ποδήλατα και μοτοσικλέτες στην Δυτική Θεσσαλονίκη (Νέα Μαγνησία) συνεχίζοντας την περίοδο 48' - 52' με το πρώτο πρατήριο υγρών καυσίμων με χειροκίνητες τότε βενζιναντλίες στην περιοχή του Γαλλικού. Το 1952 μεταφέρεται ένα χιλιόμετρο πιο πέρα όπου υπήρξε και ως σταθμός ανεφοδιασμού για το ράλι ακρόπολις εκείνης της εποχής. Εδρεύει στο ίδιο σημείο όπου λειτουργεί ως και σήμερα.
Το 1968, ο Κωνσταντίνος Χατζηκυριάκος φτιάχνοντας ένα REO Μ52 (τράκτορα - πλατφόρμα) δημιουργεί μια εταιρεία μεταφορών βαρέων μηχανημάτων και γερανών όπου αρχίζει να ασχολείται συγχρόνως με τον χώρο των στρατιωτικών οχημάτων συμμετέχοντας σε δημοπρασίες του Μ.Τ.Σ. Εν συνεχεία το 1972 συμμετέχει πλέον και μόνο σε εκποιήσεις στρατιωτικού υλικού και οχημάτων του Ελληνικού στρατού όπου και καθιερώνεται στον χώρο αυτό δημιουργώντας το 1978 την εταιρεία Κ. Χατζηκυριάκος & Υιοί Ο. Ε. μαζί με τα παιδιά του Αθανάσιο και Αναστάσιο Χατζηκυριάκο.
Σήμερα η επιχείρηση ασχολείται με τις ανακατασκευές συλλεκτικών στρατιωτικών οχημάτων, την εμπορία γνησίων - καινούργιων ανταλλακτικών, μηχανημάτων και συλλεκτικών ειδών σε Ελλάδα και εξωτερικό. Με την εμπειρία και την τεχνογνωσία όλων αυτών των χρόνων να την καθιστούν την πιο εξειδικευμένη διαθέτοντας έναν μεγάλο " στόλο " στρατιωτικών οχημάτων.